Veelgestelde Vragen - Consument
Waar kunnen we je mee helpen?
Ik heb iets besteld via www.winkelinwestland.nl . Hoe geschiedt de betaling?
Betaling vindt plaats zodra de bestelling wordt geplaatst. Het is niet mogelijk om dit op een later tijdstip (of contant) te voldoen.
Ik heb iets besteld via www.winkelinwestland.nl . Hoe laat wordt dit bezorgd?
Dagelijks bezorgt de bezorgservice van Winkel in Westland tussen 16:00 en 19:00 uur. Sommige ondernemers kiezen ervoor zelf te bezorgen en zij kunnen afwijkende bezorgtijden hanteren. Dit staat vermeld bij het bestelproces op de website.
Ik heb iets besteld via www.winkelinwestland.nl , maar ben onverhoopt niet thuis. Wordt er bij de buren bezorgd?
Evenals andere pakketbezorgers zullen onze bezorgers uw pakketje bij de buren bezorgen indien u niet thuis bent. Er zal een kennisgeving worden achtergelaten voor u, zo weet u bij welke buren het pakketje zich bevindt.
Ik heb iets besteld via www.winkelinwestland.nl , maar ik ontvang niets. Met wie kan ik contact opnemen?
Allereerst kunt u contact opnemen met het bedrijf waar u de bestelling heeft gedaan. Mogelijk is daar het bestelproces niet goed verlopen. De bezorgservice heeft een coördinator die dagelijks van 9:00 tot 21:00 uur telefonisch bereikbaar is.
Ik heb iets besteld via www.winkelinwestland.nl, maar het product is defect of voldoet niet aan de verwachting.
U kunt dit product retourneren bij de winkel waar u het heeft besteld. Er wordt momenteel bekeken of de bezorger uw pakket ook kan retourneren.
Kan ik ook verse producten bestellen?
Diverse ondernemers bieden ook verse producten aan die zij bezorgen. De bezorgers van Winkel in Westland zelf hebben nog geen gekoelde transportmiddelen.
Veelgestelde Vragen - Ondernemers
Zit uw vraag er niet tussen? Mail dan naar info@villenova.nl
Welke abonnementsvormen zijn er?
Er zijn drie verschillende opties voor Winkeliers, twee voor Horeca en eentje voor Dienstverlening, Zorg & Welzijn
Winkeliers
Optie 1: Ik wil alleen mijn vestiging tonen op WinkelinWestland.nl. Deze module kost € 10,- per maand.
Optie 2: Ik wil mijn producten verkopen via WinkelinWestland.nl
- 2a: Ik heb al een eigen webshop: Producten worden dan volautomatisch geautomatiseerd van uw webshop gehaald en via de digitale winkelstraat aangeboden. Bestellingen worden direct gemaild en betalingen 1x per dag verwerkt. Deze module kost € 25/maand, inclusief optie 1. Daarnaast eenmalige kosten van € 300 voor het koppelen met uw bestaande website.
- 2b: Ik heb nog geen eigen webshop: U kunt dan zelf, in ons systeem, productgegevens toevoegen, zoals productfoto's, beschrijvingen, prijzen en voorraadgegevens. Bestellingen worden direct gemaild en betalingen 1x per dag verwerkt. Deze module kost € 25 per maand, inclusief optie 1.
Optie 3: Ik wil producten alleen tonen op WinkelinWestland.nl
We zullen de producten geautomatiseerd van uw webshop halen en deze via de digitale winkelstraat aanbieden. Voor bestellen komen klanten op uw eigen webshop uit.
Horeca
Optie 1: Ik wil alleen mijn vestiging(en) tonen. Deze module kost € 10,- per maand.
Optie 2: Ik wil gebruik maken van de horeca-module. Deze module kost € 25,- per maand.
Hierin zitten, naast vestigingsdata, zowel het bestel- als het reserveringsysteem.
Dienstverlening, Zorg & Welzijn
Optie 1: Ik wil alleen mijn vestiging(en) tonen. Deze module kost € 10,- per maand.
Hoe werken de betalingen?
De betaling gaat in zijn volledige bedrag naar u als ondernemer.
Verder wordt de uitbetaling van de verdiensten wekelijks overgemaakt, waarbij de transactiekosten 29 cent ex btw per bestelling bedragen en vervolgens 29 cent ex btw bij uitbetaling. Dit gaat in vanaf begin 2022 en zijn de transactiekosten die gemaakt worden via betalingsplatform Stichting Mollie Payments.
Kan ik altijd opzeggen?
U hoeft zich geen zorgen te maken over opzeggen. Dit kan namelijk altijd. Er worden geen termijn contracten opgesteld en u kan wanneer u maar wilt doorgeven te willen stoppen.
Ik ben biz-lid, hoe werkt dit dan voor mij?
Dit gezamenlijke initiatief van de Biz-en, gemeente Westland, MKB Westland en Villenova is het eerste jaar volledig gratis voor Biz-leden. Een subsidie die dit het eerste jaar subsidieert maakt dit mogelijk.
Hoe zit het met de actualiteit van het aanbod?
Spider
Wat is een spider? Een spider is een programma wat door onze IT-specialisten wordt geschreven. Dit programma leest de producten van uw website en kopieert deze via dezelfde manier als Google. Hier hoeft u niks voor te doen. Alle data die wordt gekopieerd is openbaar en daarom ook toegankelijk. Er wordt tevens niks gedaan met persoonlijke gegevens en is daarom 100% veilig.
Voorraad
De voorraad wordt elke 24 uur geüpdate. Als het voorraadbeheer klopt op uw eigen website, klopt dit ook op Winkel in Westland. Dit geeft dus geen extra werk.
Prijswijzigingen & Aanbiedingen
Wilt uw kortingen, aanbiedingen of prijswijzigingen doorvoeren? Geen probleem. Pas dit aan in uw eigen webshop. Dit wordt automatisch overgenomen op Winkel in Westland.
Wat is de relatie tussen Villenova en Winkel in Westland?
Voor sommige kan het enigszins verwarrend zijn. Wat is nou precies Villenova en wat is haar relatie ten opzichte van Winkel in Westland?
Villenova B.V. is het bedrijf wat de website heeft gebouwd. Verder regelen zij de klantenservice en bezorging. Meer informatie over Villenova? Ga dan naar: https://www.villenova.nl/
Backoffice
De Backoffice is de behind the scenes van Winkel in Westland. Hier kan jij, als ondernemer, je klantgegevens inzien, vestiging instellingen wijzigen, producten toevoegen en bestellingen inzien.
Winkel in Westland heeft een eigen bezorgdienst. Hoe werkt dit?
De bouwer van het platform neemt de bezorging binnen Westland voor hun rekening. Hiervoor zijn de kosten € 5,- en deze worden doorbelast aan de klant voor € 5,-.
De bestelling wordt dan opgehaald bij je onderneming, waarnaar het met een elektrische bakfiets of elektrische bestelwagen wordt bezorgd. Zo worden zowel het milieu als jij niet belast!
Er kan zelf ook gekozen worden om de verzendkosten te verlagen naar bijvoorbeeld € 3,-. Er zal dan nog steeds € 5,- gerekend worden vanuit het platform en dus € 2,- voor eigen rekening. Dit kan uiteraard ook de andere kant op en is dus naar eigen keuze in te stellen.
Je kunt er ook voor kiezen om een drempelbedrag in te stellen, waarbij je bijvoorbeeld vanaf € 100,- zegt dat de kosten voor jou als ondernemer zijn.
Hoe kan ik mij aanmelden?
Bent u overtuigt en wilt u graag meedoen? Dat kan uiteraard. Via info@villenova.nl kan u contact opnemen met ons, waarnaar wij een contract opsturen. U kan ook dit formulier invullen.
Wanneer het contract is ingevuld sturen wij een activatiemail op waarmee uw account geactiveerd kan worden.
Click & Collect
Sinds de lockdown van afgelopen weekend is de mogelijkheid om online te bestellen, gecombineerd met afhalen, weer van groter belang. Dit zogenaamde Click and Collect systeem gaat door MKB Westland de komende dagen gepromoot worden en willen wij u hierbij helpen om ervoor te zorgen dat ook de
afwikkeling dan goed verloopt. Wanneer aanbieden van deze optie voor uw bedrijf van belang is dan kunt u dit aanzetten op WinkelinWestland.nl door de volgende stappen te nemen.
Hoe werkt het?
Via backoffice.villenova.nl kunnen ingeschreven ondernemers aangeven of consumenten de producten kunnen afhalen.*De instellingen kunnen als volgt gewijzigd worden:
Log in via backoffice.villenova.nl. Gebruik de inloggegevens die zijn verstrekt. Denkt u geen inloggegevens te hebben? Check dan nog even uw mailbox op de naam info@villenova.nl.
Heeft u toch geen activatiemail ontvangen? Stuur dan een e-mail naar helpdesk@villenova.nl .
Eenmaal ingelogd gaat u naar Dashboard à Vestigingen à Naam van uw vestiging à Bezorg- & Afhaalinstellingen.